Monday, September 9, 2019




AKU TAK PANDAI MENJELASKAN RINDU
By : M. Ikhlas A.S




Lama sudah rasanya jemari tak menari
Tak banyak lagi kata berbaris rapi
Bak sekumpulan tentara mati dalam medan perang tertusuk belati
Aku tak tau harus bagaimana lagi?
Aku tak tau harus buat apa lagi?
Kucoba menatap kebelakang
Kudapati kertas putih itu kosong dan berserakan
Pena mungil itu tak lagi melintas
Bah pengemudi dalam padatnya lalu lintas
Lama sudah kita tak bersua
Tiada terasa kini kau tlah latut dalam kejamnya roda waktu
Tak dapat kau pungkiri itu
Kau begitu lelap dalam tidur panjangmu
Segala cita dan angan lebur dalam satu mimpi
Aku tak tau harus bagaimana lagi?
Sebab aku tak begitu pandai menjelaskan rindu


Makassar-13 Des 2018

No comments:

Post a Comment

  SANG PENAKLUK ANGAN  Oleh : Muh ikhlas asrul sani   Sebelum paras mentari terlukis jelas dihadapku  Timbul bak ingin mengintip paras mungi...